Je lepší protein připravovat s mlékem nebo ve vodě?

Proteinové koncentráty je možné podle návodu míchat v mléku či vodě. Většinou uvádějí že pro získání lahodnější chuti koktejlu proteinový přípravek smíchejte s mlékem. Jenže už neuvádějí, že mléko z velké části zničí vaše investice do proteinu. V článku vysvětlíme jak to s proteinem, mlékem a vodou je.


Proteinové přípravky

jsou přípravky obsahující protein – bílkovinu. Ikdyž asi nikoho nenapadne zapíjet maso mlékem nebo vodou tak se tento článek vztahuje na každou bílkovinu kterou pozřete.

Voda

Tělo obsahuje více než 70% vody a tudíž voda je nejpřirozenějším zdrojem tekutin. Pokud protein smícháte s vodou nemůžete si uškodit.

Mléko

Nyní se dostáváme k hlavní pointě článku. Pokusím se to napsat tak aby následující zdůvodnění bylo stravitelné i pro laika – tedy v bodech.

Proteinový přípravek míchat jedině ve vodě

Z výše uvedených faktů doporučuji míchat proteinové přípravky jedině s vodou. Mléko snižuje účinnost trávících procesů a nedojde tedy ke kvalitnímu natrávení bílkoviny.

Ve finále tedy díky mléku vyhazujete své investice do proteinových přípravků – slušněji řečeno – oknem ven.



Vydáno dne 1.12.05 - publikoval: Miloslav Lujka

Přidat si článek Je lepší protein připravovat s mlékem nebo ve vodě? do záložek: post this at del.icio.uspost this at Diggpost this at Google Bookmarks

Komentář

  1. Zkratka receno – mleko narusi spektrum napoje a taky je to dost slusne posezeni na wc.

    — Petr · 3.05.08 · #

  2. Jak je to tedy se sójovým mlékem, konkrétněji s jeho instatní variantou ve směsi s vodou a proteinem? Dík:)

    — Andulka · 3.05.08 · #

  3. Milá Andulko :)
    Sója jako taková patří mezi luštěniny a dokonce i ve formě sojové mouky – mléka, je pro člověka špatně stravitelná. Obsahuje totiž antagonisu trypsinu, látku, která brání trávení bílkovin.

    Takže sojové mléko v kombinaci s masem/či jinou bílkovinou vejci nebo proteinovým přípravkem je nevhodná.

    Pokud proteinový přípravek tak připravovat pouze s vodou – chceš-li využít maximum ze svých investovaných peněz.

    — Miles · 3.05.08 · #

  4. mam dotaz…….Cvicit uz nejaky cas chodim ….. a chtel bych zkusit brat nejake anabolika,ale nemam paru s cim zacit????dik

    — K.Weny · 3.05.08 · #

  5. Páru mám :) ale na tenhle web to určitě nepatří. Bejt tebou tak se na to asi vykašlu. Vyzkoušel jsi úplně všechno z dostupných a legálních prostředků? Kolik měříš, vážíš a jaké máš cíle? Jak dlouho cvičíš?

    Samozřejmě že jediný kulturista ve velkých soutěžích není čistej – snad mimo pár hodin závodů – ale pokud to děláš jen pro sebe nemá to smysl.

    — Miles · 3.05.08 · #

  6. zdravim…chctel bych se zeptat jestli byste meli nejaky pripravek k doporuceni an pribrani vahy…nejakou dobu chodim cvicit..ale neni to nejak moc videt, jelikoz jsem hubený a telo je spise vyrýsované…nepripada mi ze bych nabiral na vaze ..muj problem je v tom ze ackoliv snim cokoliv z normalnho jidla, nepriberu vahu, ktera by se ve me udrzela…po par dnech znovu shodim ony nabrane treba dve kila…nevim cim to je..ze by nejaky dobry spalovaci mechanismus v tele?? kazdopadne hledam neco po cem bych pribral na vaze a bylo to alespon poznat…pote bych mohl jit cvicit..díky za radu

    — Safi · 3.05.08 · #

  7. Mili, mám otázečku. Většinou nahrazuji večeři pouze cca 1/2l syrovátkového nápoje (pokud si na lehce olejem vytřené pánvi neopeču kousíčky kuřecího masa, nebo si nepřipravím v různých podobách vaječný bílek:)). Je syrovátka “dostačující bílkovinnou večeří” nebo více věříš, fandíš speciálním proteinovým nápojům? Připouštíš teorii, že různí lidé různých krevních skupin tráví určité potraviny různě? Jelikož jsem si vypěstovala výbornou závislost na sójovém mléce (sušeném) a používám ho při vaření obrovské spousty m�?amek, docela mě rozhodila tvé odpověď, kdy jakožto luštěnina brání trávení bílkovin. Znamená to tedy, že sója je fajn, můžu na ní dál sjíždět:), nicméně nikoli v kombinaci s jakoukoli bílkovinou, pokud chci, aby mi ji tělo správně a plnohodnotně využilo? … V tom případě mám novou zábavu, odvykací kůru ve svých “syrovátkových večeřích”. Já totiž k syrovátce přidávám i 2 kávové lžičky právě sójového mléka:( Božínku, jak to je dobřoučké:). Dík za odpověď:)

    — Andulka · 3.05.08 · #

  8. Jani,
    děkujeme za komentář a zde máš odpovědi.

    Žádný nápoj ti trvale nedokáže nahradit večeři. Jde o to v jaké jsi zrovna tréninkové fázi apod. Syrovátka je základním stavebním kamenem většiny proteinových přípravků. �?íká se jim syrovátkový protein. Syrovátka není špatná jenže oproti proteinovým koncentrátům má jednu obrovskou nevýhodu. Neobsahuje další celou řadu minerálů a vitaminů které by jsi do těla také měla dostat.

    Další věc je že proteinové nápoje jsou více či méně kvalitně filtrovány kdežto čistá syrovátka je skoro jako kámen který hodíš do bříška. Nechci hanit syrovátku – není špatná ba naopak je to lepší varianta než hladovět apod. Takže pokud se mám rozhodnout mezi syrovátkou a proteinem jako potravinovým dopl�?kem – volím protein. S tím že uznávám že proteinové přípravky jsou o dost dražší než syrovátka.

    Dále se ptáš jestli uznávám teorii trávení podle krevních skupin. Ano. Pokud se podíváš do historie tak homo-sapiens se laicky řečeno dříve dělilo podle výskytu na ty co jedli spíše zeleninu a ty co jedli víceméně jen maso. Teorii dále potvrzují studie jejich chrupu apod. Navíc z praxe znám lidi kteří prostě maso nemusí a jsou více na sladké. Není to chutí ale je to zakořeněno v genech. Vše pak více či méně potvrzuje teorie o krevních skupinách. Pokud se ptáš na můj osobní názor tak jez to co ti chutná protože pokud člověk cvičí a zná své tělo dobře tak ví co jeho tělo potřebuje dodat za jídlo apod. Ideální je tedy brát všechny teorie jako dopl�?kovou informaci a nezapomenout do rozhodování zahrnout i vlastní úsudek.

    Soja je fajn – jednou za čas. Rozhodně bych na ni nějak extrémně neujížděl. Soja sama o sobě je velice bohatá na bílkoviny – jedna z na bílkovinu nejbohatších výrobků na trhu. Jenže bílkovina v ní nemá to správné nebo jinak řečeno úplně ideální aminokyselinové spektrum a proto i přesto že toje vlastně taková proteinová bomba tak tělo si z ní vezme celkem málo a za další nepěknou cenu – že soju tráví mnohem déle než klasické maso.

    Pokud bys měla zájem napiš nám některé tvoje receptíky – třeba na přípravu těch vaječných bílků tam si myslím že dochází všem lidem fantazie :)

    — Miles · 3.05.08 · #

  9. ahoj..beru protein, micham si ho ve vode..kamaradi rikali ze je to blbost..co je na tom prravdy?? drzim se podle navidu…jinak otazka je ..jak dlouho mam ten protak brat?? treba 14dnu brat a pak tyden vysadit nebo to brat az do konce normalne..? dik za odpoved.

    — Petr · 3.05.08 · #

  10. Ahoj!
    Protein michej urcite ve vode!!!! Blbost je ho michat v mlece! Jelikoz mleko obsahuje latku ktera snizuje pH v zaludku a enzym ktery travi protein – pepsin je schopen pracovat pouze ve vysokem pH prostredi – tedy pokud protein smichas v mlece omezujes schopnost jeho kvalitniho traveni.

    Ber ho v treninkovych dnech – a protein muzes brat porad – je to doplnek stravy – je dulezite aby sis spocital kolik proteinu potrebujes a podle toho si ho take davkoval.

    Miles

    — Miles · 3.05.08 · #

  11. muzes mi nejak pomoct s tim pocitanim??? tedka vazim 62kg…takze moje denni davka proteinu by mela byt zhruba jaka?? kdyz si to rozdelim ze to budu pit 3x denne?

    — Petr · 3.05.08 · #

  12. Muzu ;) 62*1,5 = 93g idealne 62*2 = 124g coz by ve druhem pripade znamenalo 3 davky po cca. 41g proteinu – coz je tak akorat.

    Jenze nezapomen jednu dulezitou vec – ty denni prijem bilkovin nesmis prijmout pouze z tekute stravy – z proteinu. Vetsina by mela byt ze stravy pevne!

    Zdravi,
    Miles

    — Miles · 3.05.08 · #

  13. proteiny ve vode?-lol!!!!V mleku se tomu nic nestane a ucinek se nemeni!!!!!!!!!!

    — Biceps · 3.05.08 · #

  14. Naprosto nesouhlasim. Mas pro to nejake rozumne argumenty? Vedecky ci odborne podlozene? :)))

    Rika ti neco enzym Pepsin? Vis ze pracuje v kyselem prostredi? Vis ze mleko snizuje to pH v zaludku? Snizuje kyselost? Vis ze Pepsin pak je na cas vyrazen z funkce a vis ze Pepsin slouzi k traveni proteinu???? :))

    Jenze tobe zrejme nic z toho nerika a jsi dalsi chytrolinek co za kazdou cenu musi nekde nechat naprosto nefundovany komentar vid?

    Doporucuji precist si clanek jeste jednou, overit si informace a pak jit honem na toaletu odlozit si ten tvuj skvelej protein namichany v lahodnem mleku ;))

    — Miles · 3.05.08 · #

  15. Porad tady mluvite o pepsinu, ale proteiny rozkladaji i enzymy tripsin a erepsin, jeden z nich je v tenkym streve, kam tece zluc, ktera neutralizuje kyseliny z zaludku – tzn. v tenkym streve dochazi k traveni v neutralnim az mirne zasaditym prostredi. Tzn. ze kdyz vypiju protein s mlikem, ktery na chvilku zneutralizuje pepsin, nic se nedeje, protoze vetsina bilkovin se vstrebava v tenkym streve. Aspon tak jsme se to ucili ve skole. Pokud je to uplnej blabol tak me prosim oprav. :)

    — Eugen · 3.05.08 · #

  16. Nepiseme jen o pepsinu – psali jsme i o reninu … atd. Rennin zase pripravuje mlecnou srazeninu k traveni apod. Je to na delsi povidani nicmene – mas pravdu v tom ze pokud pijes protein smichany v mlece tak se uplne cely rozhodne neznehodnoti ale telo z nej proste stravi mene nez s vodou – a jinak, lepe a rychleji.

    Jenze pokud se budes pidit dal tak zasada je pit ho s vodou – ne s mlekem. Nejsme web o chemickych procesech, traveni apod. – takze dal to pitvat nebudem. Staci kdyz se zeptas vsech uznavanych odborniku na vyzivu ci z oblasti kulturistiky – myslim za drtiva vetsina z nich ti rekne – jedine s vodou.

    — Miles · 3.05.08 · #

  17. A co kvalitní proteinové koktejly do kterých se přidávají trávicí enzymy? – samozřejmě po tréninku bych také doporučil spíše vodu – abychom to tělu co nejvíce ulehčili, ale přes den nevidím dúvod k tomu, pokud jde o kvalitní protein, odepřít si ho rozdělat v mléce. když se nejedná o nějaký specialní protein např s přídavkem vlákniny, kde výrobce doporučuje vodu – tak si myslím, že je to i dobré vodítko, jestli si kupujete kvalitní výrobek, který není plný levného sušeného špatně straviteklného bílku – viz čeští výrobci píšící rozmíchejte ve vodě.

    — Usher · 3.05.08 · #

  18. Mimochodem pH se měří od nuly do čtrnácti…a kyselé pH je od 0 do 6, 7 je neutrální pH, a zásadité od 8 do 14. Takže s tím snižováním a zvyšováním pH to furt, Milesi, opakuješ obráceně. Jen tě na to chci upozornit….

    sharkas · 19.07.08 · #

  19. pH žaludečních šťáv je 2, zkus si spočítat, kolik mléka bys musel vypít, aby ses dostal ses dostal alespoň ke 4… figl je jinde, naopak doporučuju na noc pít protein v mléku s trochou tvarohu, je to chuťově paráda a má to své opodstatnění. Naopak přes den shaker plňte vodou, zde je proč. http://www.osvalech.cz/c-98-nocni-pribeh—proteiny-kde-jste.html kulturisti a borci, co si přečetli pár knih nebo časopisů, by si neměli hrát na biochemiky a jestli se posíráte, tak to máte z něčeho jiného

    — Speedy · 21.10.08 · #

  20. Dovolte mi reagovat na chybu uvedenou v článku.
    Mléko zásaditou reakci nemá. Naopak. Voda má přirozeně pH 7. Mléko se pohybuje kolem 6,7, tedy je lehce kyselejší.
    Zásaditost mléka je mýtus.

    Marty · 18.12.09 · #

  21. At uz jde o hoax “zasaditeho” mleka (ja vim, ze kdyz ho vypijete po palivych paprickach, tak pomuze a ze ma u nekterych jedu neutralizacni ucinky) nebo o enzymy travici bilkoviny (samozrejme, pokud by jeden vypadl neznamena to automaticky, ze ty dalsi toho zvladnou mene – mozna, mozna ale taky stejne, jen delsi dobu)
    Rozdil mezi mlekem a vodou je pouze v dobe traveni. Proto tu i padl komentar, ze je dobre pit mleko “pred spanim” (tim nemyslim, kdyz lezu do postele, ale trosku drive, nechci ubirat telu klid pri spanku, ze sebou bude cukat pri zpracovani)

    Luke · 24.08.11 · #

  22. Je vhodné užívat protein bez vody, tudíž konzumovat ho jako prášek ?

    — Ráďa · 9.11.13 · #

  23. Ahoj, koupila jsem si protein, na kterém je přímo napsáno, že se má míchat s mlékem. Takže co s tím? Předem díky za odpověď.

    — Alex · 8.01.14 · #

  24. ahoj Miles.. tohle jsi vycetl kde? zaprve v zaludku se NIC netravi .. a pepsin neslouzi jako enzym traveni ale pouze pomoci HCl rozleptavaji strukturu bilkoviny a cela travenina postupuje pak do duodea( dvanactnik tenkyho streva) kde je diky pankreatickym stavam ciste ZASADITE prostredi .. vse se travi v zasaditem prostredi :-)

    petr · 7.06.14 · #

  25. Ahoj,
    mám dotaz ohledně míchání proteinu. Nastala situace kdy jsem si koupil IsoBeef od Extrifitu, ale narazil jsem na šílenouu nerozpustnost a o pěnivosti se už vůbec nebavím. V šejkru nemám šanci ho rozmíchat a tak mi nezbývá nic jiného než ho rozmíchat v mixéru. Jenže tím se dostáváme k mé otázce, jak dlouho může být maximálně smíchaný protein s vodou aby nedošlo k danému štěpení na jednotlivé aminokyseliny a tím údajnému znehodnocení daného suplementu. Nejsem s touto věcí patřičně seznámen jelikož jsem se tuhle informaci dozvěděl a rád bych věděl co je na tom pravdy.

    Díky moc předem za odpověď.

    Jakub · 10.09.14 · #

  26. A co rýžové nebo ovesné mléko?

    Jana · 22.11.14 · #

  27. Tady mate dute hlavy, ale michete si to dal ve vodicce :) http://www.osvalech.cz/stravovani/item/73-proteiny-do-ml%C3%A9ka-/73-proteiny-do-ml%C3%A9ka-

    pepe · 5.01.16 · #

  28. Mne se velice osvedcil protein od nu3tion.cz – http://www.nu3tion.cz/syrovatkovy-protein-wpc80 . Micham si ho nejcasteji s vodou, kdyz nemam cas, nebo s mlekem a ovocim a je z toho pak dokonaly koktail. Miluji ho!!!

    Lucia · 18.01.16 · #

  29. ja jsem spokojeny s timhle : http://shop.velkesvaly.cz/home/1185-velkesvalycz-100-whey-protein-2000g.html

    Lojzik09 · 25.09.16 · #

  30. velkesvaly.cz jsou super eshop hodne odtam odebiram gainery a jejich pomer cena/kvalita jsou super :)

    Arnočt · 26.09.16 · #

  31. Velkesvaly jsou dobry eshop. ja mam od nich whey protein a je super. zadne hrudky dobre se stravuje

    Mr · 28.09.16 · #

  32. Jo whey proteinacek je super, zalezi ale na slozeni, ja mam BCaa od nich a vetsi spokojenost snad byt nemuze :)

    Dan Maly · 30.09.16 · #

  33. Tak i jejich BCAA je kvalitni, je to cely o znacce. neni ze by meli dva produkty super a dalsi mrchy :D

    Tomino · 22.10.16 · #

  34. http://shop.velkesvaly.cz/bcaa/1404-velkesvalycz-bcaa-triple-fusion-500g.html tohle je naprosta SPICKA !

    Arnost · 24.10.16 · #


Jaký je opak dne?

Fitness menu