Fitness deník - pokračování

Fitness deník vám s odstupem času pomáhá sledovat výsledky cvičení. Někteří si jej píší v posilovně a někteří až doma. Jaká by měla být frekvence zápisů? Existují na trhu fitness deníky? Samozřejmě že jsme nezapoměli přiložit skutečný fitness deník ke stáhnutí. Pokud se vám bude líbit můžete si jej vytisknout a používat.


Naše další pokračování fitness deníku jenž jsme zveřejnili minule.

Deník ke stáhnutí

Jak jsme slíbili tak také činíme. Zde si můžete stáhnout verzi mého deníku – jedná se o jeden papír A4 který má jeden okraj větší protože si je jednou týdně posbírám, odírkuju a prdnu do šanonu. Není třeba dalších komentářů – stáhěnte, vyzkoušejte a uvídíte sami. Deník je natolik intuitivní že jej pochopíte během 5ti minut.

Pokud budete mít nápad na vylepšení může vám poslat originál v MS Wordu. V tomto případě mě kontaktuje na info@moje-fitness.cz

Provedení deníku a frekvence zápisů

Deník může být:

Vyzkoušel jsem všechny tři způsoby provedení a nakonec jsem skončil u obyčejných listů papírů. Mám sice chytrý telefon který můžu vzít sebou do posilovny jenže za prvé vytahovat telefon v posilovně je celkem “úchylárna”. Parkrát jsem to zkusil a nejen že vypadám jako solidní intouš jenže navíc mi na něj spadnul i kotouč činky. Abych objasnil – cvičím si tak mrtvý tah a pod paty si dávám malé 5kg kotouče. Odjel jsem první sérii a nějak mi to nesedlo. Jako správný rambo s přemoženými zády jsem kotouče vzal a odhodil na stranu. Ono když člověk cvičí mrtvý tah pořádně tak má mžitky před očima takže jsem ani nevěděl kam přesně letí. Samozřejmě dopadly na batoh kde byl I telefon.

Kniha nic moc – velká, těžká a po poznámce nejmenovaného kulturisty že jsem si spletl dveře protože nádrodní knihovna je o pár ulic dál tak místo mžitků před očima jsem byl rudej jako rak.

Papírová forma – alespoň z mého pohledu – ideální – na jeden trénink si vezmu jeden papír – klidně si ho i zmuchlám do kapsy a k tomu je super tužka z IKEA – taková malinká a je zadarmo :) Po odcvičení když si dávám “dáchánek” tak si “písnu” kila a je to v “cukuletu” hotovo. Pokud jedu trénink standardní tak si většinou nic nepíšu a počkám na doma protože to už mám v hlavě.

Frekvence zápisů záleží na dvou faktorech:

 

V mém případě si deník o cvičení vedu jen v tréninkové dny a obsahuje skutečně jen to co potřebuji.

Existují deníky?

Ano existují. Osobně jsem vyzkoušel dva. Jeden elektronický a jeden v papírové verzi. Nakonec jsem dopadl tak že jsem si vyrobil svůj vlastní :) ale o dostupných denících je druhý díl který vyjde do 24 hodin.

Elektronický fitness deník

naleznete na stránkách Ronnieho – na férovku nutno říci super webík o kulturistice. Zkuste http://www.ronnie.cz Jeho výhoda je že je zadarmo a máte vše na jednom serveru. Obsahuje vše co byste mohli potřebovat. Mě osobně sednul obsahově.

Nevýhoda je že je na internetu a do posilovny si jej jen težko vezmete, tedy pokud nejste hardcore technický typ. Nesednul mi moc designově, orientací a samotným faktem že je prostě na internetu :) Doporučuji vyzkoušet a třeba ho Ronnie ještě vylepší.

Malá odbočka pro vysvětlení: Hardcore techničtí typové ovšem moc necvičí a přebývají ve svých temných jeskyní ve vlastním světě. Vyznačují se špatnou snášenlivostí na světlo a váhou pod 50kg. Vešker stravovací režim ráno nic, kafe, cigereta, v poledne nestíhačka pak kafe cigáro a na noc bílá bageta s hermelínem a tatarkou.

Patřil jsem mezi ně ani ne z pohledu hardcore vědomostí ale spíš jsem byl hardcore vyhublej. Tito pánové mají různá elektronická zařízení a udělátka které počítajíé vše za ně – co naplat že většinou chybí ta data.

Fitness deníček jako kniha

Jedná se o knihu která má příjemný modrý obal a má přes 200 stran. Nelekejte se, nejde totiž o vědeckou studii ale počet stran jsou zvětšiny připravené tabulky pro vaše vyplňování a pohodlí.

Zde oceňuji vysoce kvalitní zpracování. Není to deník který napsal fanda ale skutečný kulturista ruku v ruce s fitnesskou takže ženy i pánové – tento deník je unisex.

Deník vám nepřijde na první pohled stejně jako mě nijak extra bombastický (moje představa že to snad bude za mě i cvičit :) jenže pokud jej začnete skutečně používat tak zjistíte že práci odvedl skutečný profík. Prostě tam najdete co potřebujete. Podrobnější recenzi připravíme brzy v některém z dalších článků. Máte vše po ruce od nutričních informací potravy až po cviky, náčrt siluety těla a procvičovaných svalů, deníček vaší stravy, seznam maximálních výkonů – prostě vše hezky v kostce.

Za malou nevýhodu považuji fakt že stránky nejsou lépe trhací. Kniha má pevnou vazbu – do posilovny se však pronese.

Pokud by o ni někdo měl zájem tak autor je Milan Suchý a v případě že ji neseženete v knihkupectví zkuste mi napsat na email a budeme se snažit ji pro vás na dobírku zaslat. info@moje-fitness.cz

Fitnessky a kulturisti

Zajímavá otázka je zda fitness deníky používají skuteční profící ať už kulturisté nebo fitnessky. Oficiální zdroje uvádí že se bez něj neobejdou :) z praxe od svých známých vím že jediné co mají je exaktní tréninkový plán a super disciplínu – takže výsledek je takový že každý druh tréninku mají sepsaný a jedou přesně podle něho. Nevynechají. Deník je o tom že máte také vykyvy a neznáte svoje tělo. Lidé kteří cvičí profesionálně více jak 10 let už svoje tělo znají natolik dobře aby věděli kolik a jak rostou a když nerostou tak proč.

Takže jakási forma deníků existuje – nazývám ji: „deník v prenatálu“ tedy jídelníček, rozfázovaný tréninkový plán a pak už jen disciplína.

Strava a fitness deník?

Strava, supplementy – potravinové doplňky a celkově pokud máte jídelníček je na zvláštní deníček. Osobně ho nedoporučuji z praxe míchat s cvičením dohromady. Máte tréninkové dny, dny volna a kupříkladu moje tělo si dopřává jeden den zvaný – promiňte mi ten výraz – den “prasecí” – pro lingvisty kteří mají mé stránky bezesporu v oblibě slovo “prasecí” je odvozeno od slova “zprasit se” – tedy z pohledu dietologa “jíst na co mám chuť”.

Bez něj by mi život moc nechutnal a výkony by nebyly to pravé ořechové. Je to prostě den kdy jím co chci protože mám právo na malý prohřešek za celý týden. Je to takový druh motivace. Máte se celý týden na co těšit :)

Cíle a váš deník

Jako poslední avšak neméně důleitý doplněk deníku by měli být vaše cíle a sny. Před tréninkem se někdy nechce a pokdu nemáte železnou disciplínu kde nediskutujete s vaší myslí zda jít dnes cvičit nebo ne pak je to nutnost. Pokud máte obrázek hezké slečny nebo chlapa kulturisty po ruce – je to další forma motivace jak nepromarnit trénink. V mém případě nosím do posilovny papír na daný den a v peněžence mám fotku jednoho kulturisty kterého obdivuji. Občas se na něj podívám a když vidím jaký koncert hraje jeho muskulatura na těle vím proč jsem zakotvil v posilovně a přesně vím že dnešní trénink nebude žádná sranda.

Proč? Jak to vím? Protože fitness a kulturistika není žádná sranda, zázrak nebo magie.

Je to až příliš jednoduchá matematika:

STRAVA + CVIČENÍ + DISCIPLÍNA = POSTAVA SNŮ
Pokud něco z toho flákáte – ztrácíte jen čas.

Tak se ničeho nebojte. Ikdyž v prvních dnech pro vás jakákoli evidence může znamenat “práci navíc” tak to zkuste vydržet a s odstupem času uvidíte že se vám úsilí a možná i troška přemlouvání bohatě vrátí.

Hodně záznamů ve fitness deníku, super figuru a hezký den :)



Vydáno dne 20.10.05 - publikoval: Miloslav Lujka

Přidat si článek Fitness deník - pokračování do záložek: post this at del.icio.uspost this at Diggpost this at Google Bookmarks

Komentář


Jaký je opak dne?

Fitness menu