Fitness deník

Pokud cvičíte a máte nějaký cíl pak jeden ze způsobů jak překonat různé krize je vést si fitness deník. Občas se vyskytnou chvíle kdy si říkáte že se vaše hubnutí/přibírání zastavilo a upadnete do mírné deprese. Pokud máte fitness deník či jinou evidenci vašich pokroků můžete v těžkých chvílích nahlédnout a porovnat jak jste na tom byli před časem.


Každý kdo cvičí a může sledovat svoje výsledky s odstupem času má vlastně možnost porovnávat. Měření a následné srovnání je vlastně jediný měřitelný způsob jak zjistit zda se ke svému cíli blížíte nebo ne.

Vést si deník je dobré také z dalšího důvodu. Dokážete včas odhalit problémy a napravit je. Když mluvíme o problémech tak mluvíme o stagnaci, úbytku svalové hmoty či nárustu tuku. V případě že máte možnost tato fakta sledovat a zaznamenat tak na ně dokážete i včas zareagovat.

Fitness deník a zapomětlivost

Myslíte že jste mladí a nezapomínáte? Možná ano. Nezapomínejte však na jeden skrytý problém. Hubnete a i přesto že vám váha ukazuje méně a méně tak nejste pořád spokojení, čím to? Vidíte se totiž každý den v zrcadle a hubnutí či přibírání je proces pozvolný takže vaše smysly se na každou malinkou změnu přizpůsobí. Nevnímáte rozdíl stejně jako byste se viděli pouze každé tři měsíce. Vaše smysly se přizpůsobují rychleji než fyzické změny které na vašem těle probíhají.

Proč zrovna fitness deníček?

Nejde o to že si koupíte růžový deníček a budete každý den začínat můj milý deníčku. Ani nemusíte zapisovat každou minutu vašeho života, každou hodinu se vážit a podobně. Tělo je tak trošku jako jojo které taháte a ono se vrací a vy jej zase taháte a jednou ho vytáhnete o kus dál a tak to pokračuje dál a dál.

Je možné že v pondělí ráno budete vážit 80kg ve středu 78kg a v pátek zase 81kg. Na vině je hned několik faktorů: spánek, únava, stravovací režim, doba vážení množství vypité vody a například i návštěva toalety. Nejde tedy o to sledovat změny ze hodiny na hodinu ale v případě vážení postačí bohatě jednou týdně.

Co by ve fitness deníku nemělo chybět

Fitness deník by měl obsahovat vše co chcete s odstupem času sledovat. V mém například nechybí:

Do sekce poznámek si píšu vše co mi běhá hlavou a považuji za důležité – reálná praxe je že v posilovně napíšu tak maximálně cviky které si nepamatuji a občas třeba hudba na kterou se mi dobře cvičí a chci si ji v budoucnu poslechnout znovu.

Jak fitness deník obohatit a nepřestat!

Ideálně o vaše vlastní nápady. Vaše postava je jen vaše věc a cíle si také stanovujete sami. Takže nástroje k jejich dosažení máte také plně v rukou.

Na příště je připravena praktická ukázka deníku kterou si můžete stáhnout. Je zdarma, deník si stačí vytisknout a začít používat. Druhý díl se zde objeví do 24 hodin a myslím že se máte na co těšit. Nebudou chybět tipy na provedení deníku, frekvence zápisů, nahlédneme zda nějaké deníky existují a … prostě si na něj počkejte ;)

UPDATE: přečtěte si také pokračování fitness deníku



Vydáno dne 19.10.05 - publikoval: Miloslav Lujka

Přidat si článek Fitness deník do záložek: post this at del.icio.uspost this at Diggpost this at Google Bookmarks

Komentář

  1. Senility?… Sentimentu jsi myslel?

    — Jaja · 10.12.16 · #


Jaký je opak dne?

Fitness menu