Pár rad do posilovny od Milese – 3. díl

Chystáte se cvičit nebo sledujete náš třídílný seriál a zajímá vás jak to dopadlo s Milesem a jeho první návštěvou posilovny? Pár rad na závěr v kostce které vám mohou být užitečné při vašich prvních krůčcích do posilovny.


Lifter Miles odchází

Po tomto zdařilém výkonu jsem se hrdě – tedy spíš nahrbený – odebral co nejrychleji do sprch a tam to rozdýchával. Druhý den jsem se málem nepostavil a asi každý víte jaké to je když vás někdo kopne do kuliček. Bolí to i druhý den.

Takže poučení? Není důležité vypadat skvěle a trhat železo hned první den – ale je důležité to v první řadě přežít a hlavně mít ze cvičení dobrý pocit.

Nutno podotknout že nejsem i po 4 letech cvičení žádný expert, uznávám skutečné trenéry kteří mají za sebou závodní minulost a něco dokázali a nikdy bych si jim netroufal v ničem odporovat. Jen popisuji svoje první zážitky se kterými byste se někteří mohli ztotožnit, pobavit a možná pro některé to může být užitečné i jako prevence ;)

Pár rad při prvních návštěvách posilovny

Toť vše z našeho třídílného seriálu o prvních krůčcích do posilovny a ke cvičení vůbec. Věříme že se vám mini seriál libil a uvítáme vaše dotazy, připomínky, názory nebo i vlastní příhody na našem redakčním emailu či dole pod článkem v komentářích.

Hodně štěstí a nevzdávejte to – i ti velcí jsou jenom lidé ze stejného masa a kostí jako vy. Takže i vy tak můžete jednou vypadat – věřte tomu!



Vydáno dne 16.12.05 - publikoval: Miloslav Lujka

Přidat si článek Pár rad do posilovny od Milese – 3. díl do záložek: post this at del.icio.uspost this at Diggpost this at Google Bookmarks

Komentář

  1. jak často se má chodit do posilovny abych co nejdříve trochu vypadal?

    — Jan · 4.05.08 · #

  2. Zase nejde to tak uplne zcela pausalizovat. Strasne moc zalezi na tom jestli jsi uz cvicil nebo ne. Z vlastni zkusenosti vim ze pokud jsi uz rekreacne cvicil nebo cvicis a zacnes chodit 3x tydne treba 3 tydny – aby se telo poradne rozhybalo a posleze dalsi 3 mesice 4x tydne – PO, UT, CT, PA – kde rekneme:

    PO: prsa, triceps
    UT: stehna, lytka
    ST: volno
    CT: zada, biceps
    PA: ramena, bricho, predlokti
    SO, NE: volno

    tak si myslim ze za ty prvni 3 mesice budes pozorovat zmeny!

    Nezapomen a jen dodavam ze 70% vseho uspechu je strava a regenerace/spanek – zbytek ve cviceni. Jedno bez druheho nejde!

    Hodne stesti ;)

    — Miles · 4.05.08 · #

  3. trenuji 6krát týdně,myslím si ,že kulturistika je ze 100% o bodu ,který jste ve svém článku uvedli jako pátý od konce.

    — Zdenek · 4.05.08 · #

  4. Ahoj jmenuju se Aleš a ptam se proč v članku pišeš že se ma první rozcvičit aby se zabranilo zraněním z duvodu neprotahnutí svalu.To dava smisl,ale co nechapu ,že taky pišeš, idkyž stroje vypadají drsně – tak první s čím byste měli začínat je činka.Ptam se proč si ktomu nedal vysvětleni nebo patřiš k těm kteří jenom kecaji a žadne vysletky.Jinak je to docela dobrej članek.

    — Aleš Polach · 4.05.08 · #

  5. Nazdar Alesi, neni mi moc jasne na co se ptas :) Ale – kazdy dobry trener ti rekne ze zacinat s cinkama – nemyslim na zacatku treninku – ale obecne v zacatcich cviceni je zaklad!!!

    Bench, Mrtvy tah, Drepy … to jsou zakladni cviky. A zde mas vysvetleni pro ne stroje – myslim – v zacatcich – protoze stroje jsou zarizeni ktere posiluji urcite partie – konkretni partie izolovane.

    Pokud si nevybudujes kvalitni svalovy korzet – nezpevnis svaly okolo patere apod. Tak se muze stat ze pomoci stroju nektere tve casti svaloviny budou hypertrofovane – vetsi nez zbytek – a tim padem napriklad tvoje nohy a klouby nemusi unest vahu hrudniku apod.

    Je to i o dalsich vecech – slachach apod. Zakladni cviky procvicuji vice casti svalu zaroven, kdezto izolovane – tedy vetsina stroju – se snazi procvicovat pouze konkretni sval a zbytek zaostava.

    Miles

    — Miles · 4.05.08 · #

  6. Hehe moc dobrý třídilný serial!!Ja taky v podstate zacinam,cvicim uz asi neco pres pul roku.Zacinal jsem s jednoruckami,je to opravdu dobre.Diky cviceni a “posilovani” jsem dokazal zhubnout 20kg tuku:) ted uz makam aby telo dobre vypadaloo. Pri cteni toho serialu jsem se fakt pekne nasmal..Opravdu pekne

    — Kuba · 4.05.08 · #

  7. Dobrý podvečer, dosti mě pobavily vaše úvodní díly, obzvláště 1.díl,ovšem u druhého jsem se tak též dosti pousmál, rád bych se zeptal měřím 163cm a vážím 60kg.Rád bych se zeptal na kolik myslíte, že bych mohl nabrat?? Je někde nějaká fyzická hranice?? kolik bych tak mohl mít? mohl bych mít třeba i 100 kilo ? Za předpokladu,že budu dodržovat jídelníček, to je jasné. Zkrátka mě zajímá jakási hranice váhy kg, je reálné mít 100kg, chci velmi nabrat !!!l

    — Ruda · 4.05.08 · #

  8. Zdravim Rudo,
    rozjeli jsme nova diskusni fora zde: http://forum.moje-fitness.cz a tam ti poradim nejen ja ale treba i dalsi.

    Je to hodne o genetice – ale o genetice do te miry jak rychle to pujde. Ja merim 176cm a vazil jsem do svych 23 let 59-63kg podle toho jestli jsem byl v zimni bunde nebo ne. ;) Pred rokem jsem se dostal na 93-96kg – a ze bych byl tucnej to ne – ve svalech to taky jenom neni ale citim se mnohem lepe. A prave ted – utocim na 101kg ;) a verim ze se mi to povede ale je to boj – hlavne s okolnima vlivama typu prace apod.

    Hranice neni zadna – jsou zde ale urcita zdravotni rizika, disciplina a tvrde cviceni … zpocatku se nabira rychle pak jakoby to slo pomaleji a pak je dobry si dat pauzu a znovu a jde to.

    Miles

    — Miles · 4.05.08 · #

  9. Ja bych jeste doplnil ze nic by se nemelo prehanet a prilis velka telesna hmotnost je taky na skodu. Pominu-li estetiku(vypadate “tluste” a neohrabane) a ekonomicke hledisko(sezerete jako mala skolka, osvalena postava neni konfekcni takze obleky pouze na miru atd.), tak je prilis tezky clovek pomalejsi a jeho klouby dostavaji zabrat. Predevsim kotniky, kolena a kycle hodne trpi, zvlast pokud jeste provozujete nejaky dalsi sport pri kterem se beha a skace(basket, volejbal, squash, i obycejny beh je od jiste hranice telesne hmotnosti rizikovym sportem). V jistem bode si clovek proste musi vybrat jestli chce dal pribirat i za cenu stale vetsich a vetsich omezeni.

    — Rimmer · 27.10.08 · #

  10. ahoj mohl by mi nekdo poradit kolik by mel byt denni príjem sacharidu,a bilkovin vaha 104kg,diky za odpoved.

    LAKY · 8.04.13 · #


Jaký je opak dne?

Fitness menu