Minerály – velký přehled

Žena s vodou

Minerály a vitamíny jsou základním kamenem vašeho zdraví. Minerály vedle vitamínů jsou prvky které tělu pomáhají vyrovnat se s různými vnějšími vlivy, útoky bakterií a ruku v ruce s vitamíny fungují jako antioxidanty – látky které vyplavují toxické látky z našeho těla.


Minerály vám nedodávají energii ani vám nepomohou sami o sobě přibrat či zhubnout. Stejně tak jako vitamíny ruku v ruce asistují a přímo se podílejí na energetických pochodech ve vašem těle. Vitamíny a minerály vám tedy mohou pomoci zdravěji přibírat, hubnout, zdravěji sportovat a lépe regenerovat.

Minerály Funkce Následky předávkování Zdroj DDD – doporučená denní dávka
Kyselina listová DNA a RNA syntéza.

Pomáhá formovat červené krvinky.

Důležité při růstu a vývoji těla.

Pomáhá jako prevence proti vrozeným vadám.
Žádné známé. Pomeranče a grapefruit.

Zelená listová zelenina.

Drůbeží maso.

Doplněk doporučený v těhotenství.

Sušené fazole.
Muži/Ženy 14+ = 400 µg.

Těhotné = 600 µg.

Kojící = 500 µg.
Kalcium Pomáhá budovat penvé kosti a zuby

Účastní se procesů kontrakce svalů a nervových funkcí
Svalové a břišní potíže

Kalciové ledvinové kameny
Mléko a mléčné produkty (jogurt a sýry)

Tofu

Brokolice

Pomerančové džusy obohacené o kalcium

Některé obohacené cereálie
Muži/Ženy 14-18 = 1300 µg.

Muži/Ženy 19-50 = 1000 µg.

Muži/Ženy 50+ = 1200 µg.

Těhotné/Kojící = 1000 µg.
Chrom Pracuje s inzulínem – krevním cukrem – a zajišťuje správnou funkci metabolismu glukózy Žádné známé Vaječný žloudek

Maso

Sýr
Muži 14-40 = 35 µg

Muži 50+ = 30 µg

Ženy 14-18 = 24 µg

Ženy 19-50 = 25 µg

Ženy 50+ = 20 µg

Ťehotné = 30 µg

Kojící = 45 µg
Železo Pomáhá transportovat kyslík do těla, tkání a svalů Jaterní choroby

Arytmie
Červené maso, mořské plody a ryby

Sušené meruňky

Sušené fazole


Doplňek stravy v období těhotenství
Muži 14-18 = mg

Muži 19+ = 8 mg

Ženy 14-18 = 15 mg

Ženy 19-50 = 18 mg

Ženy 50+ = 8 mg

Těhotné = 27 mg

Kojící= 9 mg
Magnézium Udržuje normální svalové, nervové a imunitní funkce

Zdravé kosti
Zvedání žaludku a zvracení

Nízký krevní tlak

Problémy se srdcem
Platýz

Ořechy

Sojové pokrmy

Špenát
Muži 14-18 = 410 mg

Muži 19-30 = 400 mg

Muži 31+ = 420 mg

Ženy 14-18 = 360 mg

Ženy 19-30 = 310 mg

Ženy 31+ = 320 mg

Těhotné = 350 mg

Kojící = 310 mg
Fosfor Spolu s Kalciem pomáhá růstu a údržbě zdravých kostí a zubů

Pomáhá přeměňovat jídlo na energii
Snižování kalcia v krvi Mléčné produkty

Vaječný žloudek

Maso, drůbež a ryby

Luštěniny

nealkoholické nápoje, limonády
Muži/Ženy 14-18 = 1250 mg

Muži/Ženy 19+ = 700 mg
Draslík Důležitý pro správné fungování svalů a přenosů v nervovém systému

Důležité pro správnou funkci srdce a ledvin.

Pomáhá regulovat krevní tlak
Pomalejší tlukot srdce

Selhání ledvin
Mléko a jogurty

řada ovoce a zeleniny(zejména pomeranče, banány a brambory)
Muži/Ženy 14+ = 4.7 g

Kojící = 5.1 g
Zinek Velmi důležitý pro správnou funkci mnoha enzymů

Uzdravování poranění
Zvedání žaludku a zvracení

Bolesti břicha
Mořské plody

Maso

Vejce

Zrníčka
Muži 14+ = mg

Ženy 14+ = 8 mg

Těhotné = 11 mg

Kojící = 11 mg

Jaký je ideální zdroj minerálů? Ideálně jídlo – a ne pouze potravinové doplňky. Jídlo v pevném skupenství je vždy nejdůležitějším a nejlepším zdrojem vitamínů a minerálů pro vaše tělo – přirozená cesta pro tělo. Vždy se tedy při nedostatku některých vitamínů dívejte na změnu či obohacení jídla – stravy, před hledáním potravinových doplňků.



Vydáno dne 17.01.06 - publikoval: Miloslav Lujka

Přidat si článek Minerály – velký přehled do záložek: post this at del.icio.uspost this at Diggpost this at Google Bookmarks

Komentář

  1. ty vogo, vysoce kvalitní článek. Nemáš tu někde i tabulku nutričních potravin? Máš super články Milesi, něco podobného jsem ještě na internetu nenašel. Všude jen žvásty o dietách. Dnes jsem viděl debilní reklamu v metru: Dieta časopis – po přečtení zhubnete o 2 kila. Takový blbosti kdybych četl, nebo si jen dal pod polštář tak se o roka ztratím, nezbude ze mne nic, já bych něco takovýho spálil v kamnech.

    Luník · 2.05.08 · #

  2. Milí přátelé, nějak se mi podařilo dostat se na vaše stránky. Záslužné. A tak mne napadlo, že je možné dovědět se víc z mých publikací – snad to nebudete chápat jako reklamu zdarma,ale ony jsou dostupné v knihkupectvích….konkrétně je to “Zdraví a potravní doplňky”. Ono také jde o to, umět si vybrat z nabídky. A vědět proč.
    Tak nashle…
    Petr Fořt

    Dr. Fořt · 2.05.08 · #

  3. Reklamu Vám zde pane Fořt necháme jelikož Vaše publikace jsou na vysoké odborné úrovni a server neděláme pro reklamu ale primárně jako kvalitní dostupný zdroj informací.

    Miles · 2.05.08 · #


Jaký je opak dne?

Fitness menu