Cvičení pilates

Slyšeli jste už o pilates ale nevíte kam jej zařadit? Pilates není jen obyčejné cvičení. Jestliže vás pilates zajímá blíže ale nemáte čas číst sáhodlouhé studie pak si přečtěte tento článek. Pilates stručně, jasně a věcně.


Pilates je druh cvičení které spojuje ducha a mysl. Není to jen klasické cvičení ani samotná meditace. Kdybych měl pilates specifikovat několika málo slovy tak by to byla tato: pokud cvičíte pilates tak zapojíte nejen samotné cvičení ale i své pocity a mysl.

Pilates – tělo a mysl

jak již bylo řečeno tak pilates patří mezi pohybové aktivity nazvané BODY and MIND snaží se tedy o vytvoření harmonie mezi tělem a myslí

Pilates a fitness

Pilates je s fitness spojené už jen proto že oblast fitness vlastně nikdo přesně ještě nedefinoval a asi by to ani nemělo smysl. Fitness je zažitý pojem pro cvičení vedoucí k hezké pevné postavě, hubnutí ale i nabírání svalové hmoty.

Kulturistika je už takový hard-core fitness. Pilates je naopak lehčí fitness kde se věnujeme cvičením hlavně s vlastním tělem ovšem – a to je důležité – zapojíme i vlastní pocity a mysl. Pilates je tedy účinné cvičení pro zlepšení celkové úrovně fitness tím že aktivuje hluboký stabilizační svalový systém.

Pilates v bodech

Na co klade důraz pilates

Pilates cviky

Jednotlivým cvikům se budeme detailně s fotkami věnovat v jiném článku pro úplnost zde zmíníme některé základní cviky pilates.

Ve druhém díle pilates uzavřeme – dozvíte se pro koho je pilates vhodné, proč jej cvičit a kam si zajít pilates zacvičit.



Vydáno dne 4.11.05 - publikoval: Miloslav Lujka

Přidat si článek Cvičení pilates do záložek: post this at del.icio.uspost this at Diggpost this at Google Bookmarks

Komentář

  1. Pilates cvičení je skvělé také pro golfisty a tenisty. Golfisté a tenisté mohou efektivně využít metodu Pilates ke zdokonalení síly, vytrvalosti, posílení vzpřimovačů a stabilizátorů trupu.
    Pilatesovo propojení mysli a těla naučí koncentraci a trpělivosti. Trénink obsahuje cviky posilující střed těla, rovnováhu a stabilizující páteř. Minimalizuje možnost zranění páteře, ostatních kloubních spojení, svalů a jejich úponů. Cvičení zvětšuje flexibilitu zadní strany lýtek a stehen, a zároveň končetiny posiluje. Zdokonaluje otáčivé pohyby trupu a zaměřuje se na posílení zápěstí a celých paží. Cvičení však především napravuje svalovou nerovnováhu vzniklou jednostranným zatížením. [reklama smazána]

    Martin · 30.09.09 · #


Jaký je opak dne?

Fitness menu