Rýžovo-vaječné placky

Bez tuku, velmi vhodná stravitelná kombinace obzvlášť pro ty kteří pracují v kancelářích, jsou na cestách a nechtějí vynechat plánované jídlo. Máte na něco chuť a nehcete se cpát sušenkami? Nic pro extrémně mlsné jazýčky!


Tento recept se na první pohled nezdá příliš chutný vzhledem k tomu že obsahuje pouze základní dvě suroviny – rýži a vaječné bílky. Připravit se dá v několika různých variantách – záleží na chuti a potřebách.

Porce

7 větších placek

Doba přípravy

Ingredience

Co potřebujete za nástroje?

Příprava

Servírování

Placky můžeme sníst samotné jako doplňek denní stravy. Osobně doporučuji udělat plackovou pyramidu. Vezmete placku, pomažete ji kremžskou hořčicí, nakrájíte jedno menší rajče a naskládáte na placku. Přikrejete druhou plackou kterou pomažete také hořčicí, můžete přidat trošku křene nebo okurky. Posypete zavařenou kápií a přiklopíte třetí plackou.

Mírně posolíte a vaše pyramida je připravena k degustaci

Pro koho je vhodný

Vzhledem k tomu že recept obsahuje skutečně minimum tuku a navíc se pokrm dá připravit úplně bez tuku, doporučil bych tento pokrm pro lidi kteří jsou v dietě, hubnou nebo i lidem co posilují a mají objemový trénink a nechtějí zbytečně přibírat za každou cenu tuk.

Pokrm je ideální pro slečny i pány které pracují někde v kanceláři a tradičně se nestíhají stravovat. Takhle prostě zapomete nebo nestihnete na jídlo a můžete zobnout do placky.

Trávení

Další poměrně důležitá věc je trávení. Pokud pokrm sníte tak jak jej uvaříte bez dalších přísad pak by trávení mělo být vlastně téměř ideální díky vyváženosti vaječných bílků a samotné rýže. Nejen že se výborně doplňují ale vaječné bílky jsou považovýny za jeden z nejkvalitnějších zdrojů bílkoviny a rýže – už od pradávna – je myslím právem – považována za krále všech sacharidů (karbohydrátů) jako ideální příloha.

Tipy

Pokud chcete extrémně zdravý způsob přípravy tak zapoměňte na pánev a placku zkuste upéct “nasucho” v troubě. Nebo na pánvi použijte panenský olivový olej. Nepřidávejte sojovou omáčku a žádné žloudky – tedy použijte pouze 10 bílků.

Přeji dobrou chuť!



Vydáno dne 27.08.05 - publikoval: Miloslav Lujka

Přidat si článek Rýžovo-vaječné placky do záložek: post this at del.icio.uspost this at Diggpost this at Google Bookmarks

Komentář


Jaký je opak dne?

Fitness menu